Aikuisuuden kynnyksellä

Se on kuulkaas sillai että mää en ookkan enää mikään PENTU! Kattokaa vaikka, oon iso äijä. Tän mää kyllä kopioin, kun mää olin hoitamassa yhtä 2-vuotiasta, ni siltä. Toi ihminen sano sille että tuuppas kaveri ni pestään kädet. Ni se vastas sille että en oo kaveri, oon äijä. Iso äijä. Ni kyllä määkin oon vaikken ookkaan vielä kahta vaan viis. No, kuukautta.



Omistajani puhelee jotain pehmosia. Sanoo että muistaa ku eilisen päivän kun oli semmoseen kinderimunan yllätyksen kuoreen pakannu omat irronneet maitohampaansa ja kierrelly niitä näyttelemässä ympäri kylän pitkin kaikkien mummujen koteja - keräämässä niitten rahat tiätty. Siis maksaiskohan mullekin joku jos mää kävisin ny esittelemäsä näitä?!? Ku mun mielestä nää on vähän ilettäviä!! Mutta jumanskeeba näitä lähtee! Milloin kolahtelee sohvan taakse ja milloin ruokakuppiin. Olen syönykkin kyllä muutaman. Ja toivottavasti kakkinu kans. 
Toinen kummallinen juttu on sitte kans tapahtunu. Mää oon ny kahdesti menny pissalle ni mun vasen takakoipi jotenki kummasti nousee siinä samalla. Ihan ku siinä olis naru ja joku vetäis siittä. Sitä toista kertaa kyllä pelästyin siinä määrin että päädyin vetään heti parin metrin päähän oikeen kunnon perinteiset pentukyykkypissalorotukset. Ja tosta pissaamisesta vielä, mulla on ollu kuulemma paksua se pissa. No, mää en tiä mitä se tarkottaa muuta ku että toi ihminen tulee aina välillä jonku purkin kans siihen sohottaan kon oon kusella. Aikasemmin oon antanu sen sohia siellä ihan rauhassa mutta ny mulle kyllä jo sit riitti. Se oli muuten ihan helevetin hauskan näköstä kuulkaa kun se juoksi tuolla pihalla mun perässä sen purkin kans. Ai että mää nautin! Ja tein viälä sillai että aloin kusemaan ja sit kun se purkki ilmesty kuvioihin ni mää lopetin välittömästi ja juaksin nin saatanasti vähän matkaa ja aloin taas kusta. Ja heti ku se purkki suhahti sinne mun mahan alle ni mää lähdin taas! Oli se kuulkaa hauskin pissakokemus ikinä 🤣 Tuuppa toistekkin koittaan!

Minusta myös tuntuu että tätä mun aikuistumista aletaan joteski käyttämään hyväksi. Mää jouduin vetään mukuloita tommosella leikkihevosella. Ihmiset innostu ja sano jotain että ”jes mun ei enää jatkossa tarvi!!!”. Jaa mää vai?!? Mää nin pal väsyin pelkästä ajatuksestakin jo!
On mulla kyllä piäntä teiniangstia. Mutta on mulla kyllä siihen myös oikeus. Kattokaa ny mitä toi pistää mun pitään! Törkeetä. Mää sanosin että seuraava temppu jonka toi vois mulle opettaa olis toi keskarin näyttäminen. En tarvis siitä itse asiassa edes palkkaa. 


Sillaikin tää aikuistuminen kuulemma näkyy että minusta saa otettua maisemakuvia. Mitä ikinä se tarkottaakaan. Minusta maisema on aina hyvä kun jossain siellä häämöttää joku mukavalta tuoksuva kasa, jota kohti suunnistaa. Siis kakkakasa. Mieluiten hevoisen 😋

Mutta oon mää ihan tosi aikuinen. Ainaki käytöksen perusteella. Nimittäin kun me paineltiin tuolla pellon laidassa ni mää näin kuulkaa ketun. Oikeen. Se haisi kyllä tooooosi ihanalta ja vähän peräänkin lähdin mutta koska mää oon niin pirun fiksu poika ni mä käännyin kyllä sitte takasin ku toi ihminen huusi että tänne! Se nimittäin tarkoittaa aina jotain herkkuja ja mää päättelin että sitä kettua mää en olisi voinu ehkä syödä. Vielä. Mut ans olla jos mulla on hevosenpaskakökkäre nenän edessä ni toi muija saa mun puolesta huutaa vaikka hoosiannaa. Mikä olis tällai adventinaikaan sopinukki. Mutta se hevosenkakka on siittä jännä aines että ku multa lähtee vallan kuulo kun mää syön sitä. Oikeesti. En siis vaan kertakaikkiaan kuule!!! Ja mää en ny yhtään huijaa. Sillai se vaan on. Nih!






Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Ihminen-koira -sanakirja osa I

Dalmisten kuningas