Dalmisten kuningas

Tänään meillä olikin kiva ja jännä lenkkipäivä. Tavattiin kaks collieta, Alma ja Neela, jotka pyysi pellolle leikkimään. No ei ne kyl oikeesti pyytäny vaan niitten ihmiset. Eikä se toinen kyl itse asiassa edes leikkiny, se vetos siihen et se on jo kuus. Se vaan katteli ja väisteli. Mut se 1-vuotias haisi kyl minusta niin kivalta et halusin juosta sen kans hippaa! Mun ihminen ei tajunnu ottaa meistä kuvia 🤦🏼‍♀️

Sit toi mun ihminen vei mut vielä kattoon hevosia. Mä en enää haukkunu niitä, ihmettelin vaan. Aika saatanan isoja kavereita ne kyllä on, et ei niitä kovin lähelle silti tehny mieli mennä. Ja arvatkaapa ottiko se mun ihminen meistä kuvia. No niinpä just. 🤦🏼‍♀️

Tuolla emännällä sen sijaan tuntuu olevan noilla lenkeillä vähän liikaa aikaa ajatella. Jotenki se ei siis innostunu yhtään siitä 1-vuotiaasta colliesta ja sen hajuista, mitä en kyl tajua. Ny se vaan luulee että mää oon joku ellinoorakopio. Luulenpa ainakin et mulla on parempi haukuntaääni ku sillä. No joka tapauksessa, tommosta se alko yhdellä lenkillä sit hyräilee (meni vähä nuotin vierestä mut en viittiny sitä sille sanoo), teki tähän kuulemma mulle oman sanoituksen (mitä ikinä se sit tarkoittaakaan - itse asiassa toi höpöttää mulle päivän aikana niin paljon semmosta mistä en ymmärrä tuon taivaallista). Tän biisin nimi on Dalmisten kuningas ja minusta kuulemma tulee semmonen. 




Pennusta kun kysyttiin
mikä siitä tulee-eee isona,
syöppö tai aina nukkuva,
ei pentuna häpeää tunneta
ennen kuin joku sohvalla pieree. 

En sitten vastannut tehtävänantoon,
samosin metsiä, raaputin sohvakangasta ,
Tutkin hirven paskoja
ja ne kertoo ei musta mitään tuu,
unelmani täyteen panee joku muu.

Haukutaan kovempaa
kun pitäs olla hiljaa,
ei anneta emännän lepää
ennen ku kasvetaan viljaa.
Nostetaan koiranolutmaljat ilmaan,
tänään dalmaatin puolikas
on huomenna dalmisten kuningas.

Tänään dalmaatin puolikas
on huomenna dalmisten kuningas.

Emäntäni epäilee,
et mun mahassa elelee nälkäisii ufoja.
Ainakaan koiramaailmassa
ei pahaa verta jaeta,
siel pätee
rock, rakkaus ja ruoka-a.
Syökää vaan herkkuja pizzerioissa,
samaan aikaan rustaan näit paskoja,
joita ens kesänä, kannat sandaalin pohjassa.
Usko tai älä, toivon aina vaan ruokaa,
onneks maasta ain löytää jotain syötävää.
Jokainen on joskus nälkäinen
toiset vaan peittää sen paremmin.

Haukutaan kovempaa
kun pitäs olla hiljaa,
ei anneta emännän lepää
ennen ku kasvetaan viljaa.
Nostetaan koiranolutmaljat ilmaan
tänään dalmaatin puolikas,
on huomenna dalmisten kuningas.

Dalmisten kuningas!

P.S. Toi koiranolutidea lähti siitä ku emäntä oli kuulemma nähny jossain eläinkaupassa myynnissä koirille tehtyä olutta. Se sitä siinä sitte päivitteli, että jo on aikoja eletty. Mun mielestä siinä ei kyl ole mitään päiviteltävää koska kalja on ihan pirun hyvää 😋🍺

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Ihminen-koira -sanakirja osa I

Yksin olemisen sietämätön keveys